The world's Largest Concentration of sandstone arches.

9 april 2018 - Torrey, Utah, Verenigde Staten

Nadat we het zoeken naar een camping opgegeven hadden ergens in de wildernis buiten Moab tussen motorfreaks overnacht.
We hebben vandaag een bezoek gepland aan het Arches Park met zijn wereldberoemde zalmkleurige bogen, pinakels, spitsen en balancerende rotsen, het park is 31000 hectare groot en er loopt een weg doorheen met aftakkingen die naar uitzichtpunten leiden. Het "zo kijk daar eens" en het "wauw" klonk regelmatig in de camper die het tot op heden goed doet in de bergen. Wij hebben korte uitstapjes gemaakt naar een balancerende rots en enkele zandsteenbogen, er zijn er daar meer dan 200 dus je moet keuzes maken. Dat wij dat nog allemaal mogen aanschouwen iets wat zo'n 300 miljoen jaar geleden is ontstaan dat is toch geweldig, je komt er niet uitgekeken, maar we moeten nog een paar boodschappen doen in Moab en een slaapplaats zoeken in Canyonsland National Park. Bij het afslaan naar een winkel vond een dame dat ik haar had afgesneden bij het afslaan naar de winkel met mijn campertje van 11 meter, ze was boos en zij dat ze de "cops" ging bellen en pakte haar telefoon. Wim bleef rustig (deze ene keer) en pakte ook zijn telefoon en zei: oké dan bel ik mijn vriend Trump die dit wel voor mij oplost en liet haar met de telefoon aan het oor en een rode kop achter in haar oude Mercedes. Bij terugkomst uit de supermarkt was ze nergens meer te zien evenals haar "cops" en mijn vriend Trump.
Voor de nacht hebben we een plaatsje gevonden op een State Camping dicht bij het Park wat we morgen gaan bezoeken nl. Island In The Sky en het Goblin Vally State Park.
Groetjes van Wim en José.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hennie en Mart:
    9 april 2018
    Met zo'n opmerking dat Trump je vriend is snij je zo'n vrouw mooi de pas af. Goed gedaan! Maar als jullie terugkomen in Nederland moet je je wel afvragen of het handig is om vriend te blijven. Hier maakt hij niet op iedereen zo'n goede indruk.
    De indrukken die jullie opdoen van het landschap zijn fantastisch. Veel plezier!