Moab, Utah.

8 april 2018

De nacht doorgebracht in Fruita, op een mooie aangelegd terrein aan de rand van het dorp, met enkele voorzieningen voor camperaars. Eerst leek het erop dat we daar alleen zouden staan maar nadat de avond vorderde kwamen nog meer campers en caravan bezitters. Ook enkele busjes en vrachtauto's brachten hier de nacht door.
De volgende ochtend na ontbijt vertrokken we richting Moab. De weg erheen was in het begin vreselijk saai maar later te mooi om waar te zijn. Prachtige kloven met de Colorado rivier er doorheen stomend vervolgde wij onze weg met om de paar honderd meter een stop om te filmen en foto's te maken, zoveel moois was er!
Toen we Moab naderde merkte we ineens verandering, na onze mooie rit belandde we in een stadje waar het zo druk was dat we maar stapvoets konden rijden. Op zoek naar een geschikte camping was een drama, alles was overvol, zelfs tot aan buiten de stad was er geen plek meer om te overnachten. Er was nog een camping die bood het laatste plaatsje aan voor $87 dollar, dat vonden we echt te gek. Doordat we bij het informatie centrum gingen vragen of zij nog een idee hadden voor een overnachting kwamen we er achter dat het weekend was en voorjaarsvakantie was. Hele families en groepen mensen met caravan en camper zo groot als die van ons en dan erachter nog een een aanhangwagen voor de open 4x4 autootjes, grote squads, motoren en mountainbikes, zo vieren sommige Amerikanen dus hun weekend en vakanties in hun prachtige land en daardoor waren er geen kampeerplekken meer. Uiteindelijk staan we nu buiten de stad in de wildernis met op afstand de groepen Amerikanen met hun gezinnen, automobielen en dergelijke.
Morgen naar Nationale parken met onder meer de "Arches", "Canyon lands" en "Dead Horse Point".