Red Wood Grove of Lady Bird Johnson

20 april 2018 - Redwood National Park, Verenigde Staten

20 april
Wij vertrekken naar ons laatste camper stekkie. Eigenlijk hadden we nog wel een nacht hier willen blijven maar de dame die uitsluitsel moest geven of dat kon deed daar meer dan 3 uur over...dat werd ons iets te gortig. De kans op een campsite werd met het uur kleiner mede door het feit dat het weekend begon voor de Amerikanen. Dan ontstaat er een ware run op camping plekken. Ook omdat het weer zonnig was. Intussen gezocht op het Internet naar alternatieven. Op 15 minuten rijden was nog een camping op een Nationaal park, het Red Wood park. Daar aangekomen bleek er nog voldoende plek te zijn en stonden we binnen no time op een prachtige zonnige campsite. Drankje en hapje op tafel en relaxen. We maken ook nog een flinke wandeling en bewonderen de equoia's bomen.
Lady Bird Johnson heeft het park officieel ingewijd in 1968 met haar man Lyndon B. Johnson, die destijds president van de Verenigde Staten was.
Het park is 60km lang en er bevinden zich kust equoia's, de hoogste bomen ter wereld. Sommige van deze exemplaren zijn 90 mtr hoog. Wapiti's, die , wel 450 kg kunnen wegen(soort hert) grazen in dit park maar hebben zich niet aan ons vertoond.

1. Hennie en Mart:
    22 april 2018
    Ben je met Trump aan het golfen geweest?
  2. Wim Nobels:
    23 april 2018
    Jij hebt ook alles door hè, leuk partijtje maar een hole in one zat er deze keer niet in.