Ons toetje van de reis Yosemite.

23 april 2018 - Oakland, California, Verenigde Staten

We wilden het met eigen ogen zien Yosemite National Parc, na Dead Valley haddden wij er al heen gewild maar vanwege te veel sneeuw op deTioga Pass was deze nog afgesloten. Onze tweede kans was vanuit Oakland, waar we nu zijn, er heen te rijden, dus met huur auto en half acht al op pad want we moeten voor dit toetje vandaag volgens Google 638 km rijden. Maar we gaan ervoor want alles wat van ver komt is mooier en lekkerder, toch?...en we willen dit gebied met zijn adembenemende watervallen, loodrechte wanden van graniet en de Mercid Rivier met eigen ogen aanschouwen. Ook met eigen ogen hebben we gezien wat bosbranden vorig jaar en jaren daarvoor verwoest hebben in dit gebied, op hele bergkammen staan zwartgeblakerden en afgebranden bomen. Maar wat was het mooi, de Briddalveil Fall,een bruidssluier waterval die 200 meter naar beneden stort. De massieve uit graniet bestaande rotsformatie El Capitan, een van de hoogste megalieten ter wereld, hij is zo steil dat hij alleen beklommen kan worden door de allerbeste klimmers ter wereld. Wim maakt hier geen schijn van kans ik krijg de bibbers al als ik naar boven kijk.
Dit was wat we wildena zien en was ons toetje van deze reis. Ook stond een bezoek aan het Mariposa Grove of Giant Sequoias, waar de grootste bomen ter wereld staan en waar sommige meer dan 2000 jaar oud zijn, op ons verlanglijstje. Echter toen we daar na twee uur rijden aankwamen bleek dat dit gebied pas in juni open gaat voor publiek. Het was wel jammer dat we dit niet hadden gelezen. Dus moeten we nog een keer terug.
Op de terug weg nog door Bear Valley gereden maar helaas geen beer te bespeuren. Ook duurde de terug weg extra lang door weg afzettingen maar dat vonden we niet zo heel erg omdat de weg door een wonderschoon gebied liep. Morgen een dagje SF. De groeten en tot later!

1. Kees Nobels:
    24 april 2018
    Prachtig park!
  2. Siem:
    24 april 2018
    El Capitan was echt iets voor jou, Wim. Maar ik begrijp dat je het niet geprobeerd hebt. Aanstaand weekend is er een herkansing voor je in België! Een goede en behouden terugreis en tot vrijdag in Yvoir.