San Francisco bruggendag

23 april 2018 - Oakland, California, Verenigde Staten

Vandaag echt onze laatste dag in de VS. We gaan naar het hart van SF en bewonderen de Golden Gate Bridge. Ook alle andere bruggen gebruiken we ook, en zijn het aanzien zeer waard. Wat een verkeer gaat er dagelijks de Baai van SF over.
Ook zien we vanaf een afstandje het Alcatraz Island en het Treasure Island. De zon schijnt en er varen wat zeilboten, het ziet er allemaal schitterend uit.
Tussen de middag eten we een pizza in een dorp aan het water, Sausalito. Lange tijd niet zo'n lekkere pizza gegeten :)
We rijden weer terug over de Golden Gate Bridge en duiken de stad in. We gaan op zoek naar de "Cabel Car". Maar eerst de auto in de parkeer garage. Dan pakken we de bus zo'n 6 haltes verder. Voor de bus moest ik $ 5,75 betalen maar ik had alleen $ 20,- en daar had de buschauffeur niet van terug.....ik kijk hopeloos om me heen...we willen de bus niet uit :)....zegt ie ineens, take a seat! Wij snel zitten.
We kijken om ons heen en realiseren ons ineens dat we de afgelopen weken een heel mooi Amerika hebben gezien maar nu we in de grote stad zijn zien we ook een heel ander kant van de VS....veel arme mensen, dronkaards, verslaafden, veel gehandicapten mensen, slapende mensen op straat....het maakt indruk op ons en het laat ons niet snel los.
Eenmaal in de Cable Car, wat voor de toeristen nog net te betalen is, $ 7,- p.p. voor 15 minuten en dan moet je ook nog terug....weer $ 14,-.
De Cable car is een handbediende kabeltram die nog in gebruik is en symbool staat voor de Californische stad San Francisco. Het is druk en een "must" als je in SF bent. We genieten, net als al die andere toeristen. Aan het eind van de rit drinken we een drankje in de haven, shoppen nog wat en gaan weer terug met dezelfde Cable car.
Onze auto weer gevonden dankzij aardige taxi chauffeur en gaan weer richting Oakland voor ons laatste nachtje Airbnb.
4653
P
Oja...we eten buiten de deur, je zal het misschien niet geloven maar dat is de eerste keer dat we uit eten gaan. In de camper hebben we iedere avond zelf gekookt, vaak kon het ook niet anders omdat we in de parken verbleven waar niet of nauwelijks uitgaans mogelijkheden waren.
Dit was het dan! Onze reis zit erop. We hebben genoten!
Bedankt dat jullie ons gevolgd hebben!! Tot gauw maar weer!
W & J.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Kees Nobels:
    24 april 2018
    Mooie herinneringen..
  2. Plonie pakvis:
    30 april 2018
    Jose en Wim fijne reis naar huis gewenst. Leuk om de reisverslagen te lezen om eerlijk te zijn sommige vluchtig maar de meeste wel gelezen en ook de foto"s
    vond ik prachtig.Zo beleefde wij jullie amerikaans avontuur toch een beetje mee
    Vriendelijke groeten en tot ziens

Frans en Plonie