Winderig :)

12 april 2018 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

12 april
Het was een stormachtige nacht, zoals wel vaker. Stoeltjes en ander kampeer spul vloog door de lucht. Caravan bewoog licht heen en weer. Gelukkig hadden we onze stoeltjes binnen gehaald. Overigens begint het bijna iedere dag hard te waaien rond de klok van 14.00 uur, beetje merkwaardig....en vaak 's-nachts dus.
We begonnen de dag met een bustocht naar en door het Zion Park. Er mogen geen auto's en campers in. 2 niet al te grote trials in het Zion park gedaan. Wim 3! Wonderbaarlijk mooi!
Plan van vandaag 12 april, van Zion naar Valley of Fire rijden. De naam, je raadt het al, komt van de bergen met rode kleur met de zon erop.
De helft van de reis was saaie weg maar andere helft weer prachtig! Door de bergen rijden daar krijgen we geen genoeg van. Echter we moesten een groot gedeelte over de grote weg en daar hadden we heel veel last van de wind. Het is ook niet niks om met een camper van wel 11 meter lang en 3.4 meter hoog de wind te trotseren.
Vandaag de staat Utah achter ons gelaten en de staat Nevada ingereden. De 6e staat alweer die we aandoen. Al met al was het een vermoeiende rit maar heelhuids aangekomen op camping Valley of Fire State Park.
Maar helaas waren alle plekken al vergeven.....maar de plekken waren zo groot dat ik de stoute schoenen aantrok en aan iemand vroeg of ze de plek misschien wilden delen. Het geluk zat ons mee, ik trof een Nederlands stel en die vonden het meteen goed. Kosten gedeeld!
'S-avonds nog even met elkaar gekletst. Leuk stel uit Utrecht.
Zij heeft een eigen bedrijfje, leuk voor de dames onder ons om eens te kijken op: http://www.notoriousclothing.nl
Nog even een gekkigheidje...we weten al dagen niet hoelaat het is.
Het blijkt dat er in sommige staten ook een tijdsverschil is van een uur....nou ja....een uurtje eerder of later maakt toch niet uit als je een mooie reis aan het maken bent!
Tot de volgende!

1. E Verwijs:
    16 april 2018
    De telefoons zullen het tijdsverschil toch wel aangeven?
  2. Kees Nobels:
    Mooie interessante ervaringen..
    Prachtig om te doen!
  3. Siem:
    16 april 2018
    De kosten delen dat zou je op elke camping wel willen, hè Wim?
    Veel plezier verder en tot op het klimweekend.