Rust en Ranger

13 april 2018 - Valley of Fire State Park, Verenigde Staten

13 april
Heerlijk geslapen. We blijven een paar nachtjes in Valley of Fire State park, dit park ligt ten Noord Oosten van Las Vegas, en heeft een woestijn klimaat. Overdag warm tot heet en 's-nachts koelt het behoorlijk af. We zijn goed voorbereid.
Ook hebben we wel door dat hoe vroeger je je naar bezienswaardigheden gaat hoe rustiger het is. Wordt het druk dan zijn we weg, er is dan met deze lange camper niet veel te beginnen.
Vanochtend bij de White Domes rond gekeken. Een gebied met pastelkleurige zandsteenrotsen. Daar is een ruïne van een oude movieset waar ooit een film werd opgenomen met Burt Lancaster en Lee Marvin. Het is weer een bijzondere omgeving en doet niet onder van Bryce Canyon. Wim beklimt nog enkele, vele rotsformaties, je snapt wel dat hij dat niet kan laten, en komt terug met schitterende foto's.
De middag doorgebracht op de camping en heerlijk van de zon genoten.
Het park kent een systeem van wie het eerst komt....
Je moet dan een envelopje vullen met het geld, dat in een soort kluisje doen bij de ingang en dan een kaartje aan de paal vastmaken die bij jouw plek hoort. Wij zouden het envelopje straks wel in het kluisje doen.....
Onder het koken stopt er een Ranger auto. Daar heb je het gedonder... envelopje nog niet in het kluisje gedaan. Aardige gozer, even heen en weer gekletst, blijkt ook nog dat we ook iedere dag entree moeten betalen,het geld overhandigd. Volgende keer wel meteen doen voordat je gaat koken he!! :)) Heb nog gevraagd of ie mee wilde eten maar daar stond zijn hoofd niet naar....moest geld innen en de kas spekken :)
Deze avond nog wat plannen gemaakt voor aankomende dagen. We willen ook nog naar Lake Mead. Prachtige omgeving en campings met Wifi. Dat laatste is toch onmisbaar als je een blog wil bij houden, toch!??
De groeten!!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. E Verwijs:
    16 april 2018
    We genieten met volle teugen met jullie mee !!
  2. Kees Nobels:
    16 april 2018
    Toch leuk hé zo n camping..
    Nog geen beren gehoord?