Hottest Place on Earth

18 april 2018 - Wasco, Verenigde Staten

In Las Vegas veel mooie dingen gezien maar geen stuiver rijker geworden dus op naar DEAD VALLEY. Op de weg erheen werden we overvallen door een storm, met veel zand en hevige rukwinden zodat ons campertje van links naar rechts werd geblazen en kraakte in al zijn voegen en Wim zijn bilspieren flink aan moest spannen als er een grote vrachtwagen ons ging passeren.We hebben toen maar net als zoveel andere een parking opgezocht en een dutje gedaan in de hoop dat de wind zou gaan liggen. Na 3 uur dachten we dat het weer wel ging maar na een uurtje het rijden toch maar opgegeven, camper werd bijna de weg afgeblazen, toen op een parkeerplaats/camperplaats gestopt, het was niet meer te doen. En daar al schuddend in slaap gewiegd door de wind. 'S-morgens bij wakker worden was het windstil dus op naar de woestijn Dead Valley een 257 km lang dal tussen twee bergketens en waar het 56,7 graden heet kan worden, een dode bedoening daar maar wel een fantastische natuur met versteende zandduinen en opgedroogde zoutmeren.Een droge hete woestijn met de lengte van Nederland met twee dorpjes van 5 huizen en twee benzinepompen. Goed dat we een aircoo in ons campertje hebben.
Nadat we Dead Valley achter ons hadden gelaten besloten we richting Bakersfield te rijden en onderweg een camping te zoeken. We kwamen een een prachtig groen gebied terecht en waar het op een gegeven moment meer op Italië leek dan op de VS, prachtig bergachtig gebied, we reden van 1000 tot 3000 meter hoog, een riviertje naast ons en een kronkelige weggetje. Fantastisch!
In Bakersfield een "matige" camping gevonden maar veel keus was er niet, we hadden deze dag zoveel kilometers afgelegd dat we te moe waren om door te zoeken.
Morgen op weg naar de kust. Zien ernaar uit!

1. Willie:
    18 april 2018
    Jammer dat jullie niet rijker zijn geworden in Las Vegas. Maar een leuke vakantie is ook al een mooie prijs.
  2. Plonie pakvis:
    20 april 2018
    Ha Wim en Jose
    Spannend met zo'n storm in de camper pphhhh. Maar jullie beleven wel wat.
    Mooie foto's groet Frans en Plonie