Californie

18 april 2018 - Cambria, California, Verenigde Staten

We zijn gisterenavond in Bakersfield beland wat in de staat Californie ligt na een vemoeiende rit via Lake Isabella via weg 178 want dat leek ons wel een mooie weg op de kaart, door een kloof met een riviertje dat er langs loopt. De kloof was 40 km lang, de weg twee banen breed van 3 meter, een camper van 2,4 meter breed en aan José haar kant afgronden van zo'n 100 meter diep en geen vangrail. Claxonnerende auto's achter ons, zo van wat doet die gek hier met die camper, maar we konden ook niet meer draaien dus met 40 mijl maximum door de kloof en regelmatig aan de kant als het mogelijk was om hele rij achterblijvers te laten passeren. Komen we vandaag op de camping met een Amerikaans stel aan de praat die vroegen waar we vandaan kwamen en hoe we gereisd waren. We komen uit Holland en hebben gisteren via weg 178 en het Isabella Lake naar Bakersfield gereden door de kloof met ons campertje. Begint die man mijn hand vijf minuten te schudden en op mijn rug te slaan , waauw man ik woon al 26 jaar aan het Isabella lake en niemand durft deze weg niet te rijden met een camper, wij zelf rijden met onze camper altijd 120 mijl om, om deze weg te vermijden. We hebben bekend dat we het ook wel heel eng vonden, maar draaien ging niet met dat ding van 11meter....dus doorbijten en doorgaan, complimenten voor José want die zat aan de afgrond kant. Dus zonder dat je er erg in hebt hebben we in Amerikaanse ogen een prestatie geleverd.
De rit van Wasco naar Paso Robles was verrassend mooi. Heel veel boomgaarden met amandelbomen, olijfbomen, sinaasappel bomen en ook planten en bloemen, dat allemaal in heuvelachtig gebied, dat ziet er schitterend uit. Bij iedere soort staat een fabriekje met hallen waar de produkten verder verwerkt worden. Zulke grote boomgaarden kom ik niet snel tegen, gigantisch! Daarna kwam er een groot gebied met enorme aantallen "ja-knikkers", wel honderden. Dat was weer wat minder mooi.
We laten dat gebied achter ons en rijden vervolgens weer door een bergachtig gebied met enorme wijngaarden, met de daarbij horende kastelen van huizen. Prachtig om te zien! Overal worden wijn proeverijen aangeboden, heel verleidelijk maar niet als ik moet rijden. Na enkele uren belanden we aan de kust en rijden San Simeon binnen waar het heuvelachtig blijft. We vinden een staats-camping, leuk aangelegd en hoog boven op een heuvel, dus prachtig uitzicht op de oceaan en de bergen. Meer hebben wij niet nodig voor weer een overnachting in onze camper, alhoewel een vuur plek ook wel bijna een noodzaak is. Ik ben een vervente fikkie stoker, gezellig met een biertje naar de vlamnen kijken. Grote boomstammen worden op het vuur geworpen, we hebben het grootste vuur van iedereen.
Tot morgen!

1. Plonie pakvis:
    23 april 2018
    Wat een spannende rit phhh moedig hoor,ik zie het helemaal voor me.
    Jullie maken wel wat mee ,het is fijn dat jullie dat samen leuk vinden en later nog samen van de herinneringen kunnen genieten.!!!
    Groetjes Plonie