Op weg naar Pucon

4 januari 2020 - Pucón, Chili

Onze eerste nacht in ons busje was heel onrustig, gedeeltelijk omdat het niet zo'n prettige camping was en ook omdat we door muggen werden bestookt. We zijn voor de volgende nacht gewaarschuwd, deuren op tijd dicht!

Vandaag werd het onderweg steeds mooier, zeker toen we Ruta 5 verlieten. We zijn op weg naar Pucon. Pucon staat bekend als badplaats aan een groot meer en om de altijd rokende vulkaan Vilarico met zijn besneeuwde top die we al op 40 km afstand kunnen zien. Hij is dan ook 2847 mtr hoog en heeft een enorme omvang de laatste uitbarsting was in 1984 en in 1992 en 1996 waren er nog enorme explosies. Dit gebied staat overig bekend om zijn vele vulkanen met hun besneeuwde toppen. Pucon is door deze vulkanen en vele meren dan ook heel toeristisch geworden. We rijden snel door het drukke stadje op zoek naar een camping. We rijden langs het enorme meer, Lago Villarrrica , er staan prachtige huizen en heel veel hotels. We vinden een heerlijke camping, gemoedelijke sfeer, veel natuur en schoon en we besluiten meteen om er 2 nachten te blijven.  Vanavond pasta gemaakt. Het was een mooie dag! Morgen gaan we de vulkaan van dichtbij bekijken.

1. Kees Nobels:
    4 januari 2020
    Mooie foto! Groot temperatuurverschil tussen de plaats vd camping en de vulkaan?
    Groet
  2. Adorsman:
    4 januari 2020
    wat een prachtig uitzicht zo op die achtergrond die berg hopen nog veel van die te ont vangen mooi weer prima temperatuur het kan niet op daar wij kijken uit naar je volgende verblijfplaats groeten vAN A EN A
  3. Coralien:
    4 januari 2020
    Wauw ziet er heel gaaf uit die vulkaan !!! Jullie eten pasta wat eten de Chilenen eigenlijk ??
  4. Margreet:
    5 januari 2020
    Prachtig en spannend zeg! Leuk om jullie te volgen x wees voorzichtig en geniet