1e reisdag

2 januari 2020 - Saltos del Laja, Chili

Om 8 uur vertrokken uit Padre Hurtado na een innig afscheid van onze host. We gaan richting Saltos de Laja, een schitterende plek met diverse watervallen. Onderweg kunnen we aan ons busje en aan het verkeer wennen.  We rijden over tolwegen. Er wordt flink doorgereden. We zien veel eettentjes  en kleine shopjes, met o.a. rieten manden,  die moeten opboksen tegen de moderne Copec benzinestations met hun geweldige restaurants. Ook veel fruittentjes met mega grote meloenen, veel fabrieken waar fruit wordt verwerkt, maar ook veel armoedige wijkjes met golfplaten huisjes en ook hele nieuwe wijken. Ook rijden we door heel veel wijn gebieden met de daarbij behorende fabrieken en bodega's. Het meest opvallende waren toch wel de bushaltes aan de snelweg. Om de haverklap moesten we in de remmen voor een stoppende bus, maar alles went. Het is rond het middag uur behoorlijk warm aan het worden. Om 16.00 arriveren we op de camping die we van te voren hadden uitgezocht. Wim had me al gewaarschuwd, het zijn niet de aller gezelligste campings zoals we in Nederland, en ja, hij krijgt gelijk. Ze hebben ook geen WiFI...:(.. Ik hik er tegenaan maar voorruit, het is voor 1 nachtje, de watervallen maken veel goed, morgenochtend gaan we weer verder. We kokkerellen wat en met thee en koffie pakken we een boek voor een rust momentje. Ons bed hebben we al opgemaakt, ben benieuwd hoe het slaapt in het busje vannacht.

Tot morgen!

1. Kees Nobels:
    3 januari 2020
    Welterusten na de eerste indrukken..