Met het busje de vulkaan op.

5 januari 2020 - Pucón, Chili

Vandaag hopen wij dat het busje met achterwiel aandrijving ons tot aan de sneeuwrand brengt van de vulkaan Villarrica. Eerst moed ingedronken met drie bakken koffie en dan op pad, eerste stuk asfalt, toen gravel, daarna wasbord pad met kuilen, we worden zoveel door elkaar geschud dat we weer plezier hebben van onze koffie van bij het ontbijt. Stoppen is geen optie op deze steile weg want we zijn bang dat we dan niet meer van zijn plek komen, we veroorzaken dus een kleine file voor de 4x4 aangedreven jeeps die we op een breder stukje allemaal laten passeren. Eenmaal boven aangekomen worden wij beloond met prachtige vergezichten en zien we dat we zelfs boven de wolken zijn uitgekomen. We zien echt rook uit de krater komen  en zien in de verte nog twee besneeuwde toppen van vulkanen en onder ons het stadje Pucón. Wat foto's geschoten en voorzichtig naar beneden want de enige airback die in het busje zit is de voorruit en daar willen we niet doorheen vliegen. Op. een stofvrij plekje busje aan de kant en verse koffie en thee gezet en een opgewarmd pannetje pasta tot ons genomen. Beneden aangekomen eerst getankt en toen doorgereden naar een mooi bergmeer bij het stadje Caburgua want José wil wel eens zwemmen in een bergmeer omringt door vulkanen, ik zelf doe het ff rustig aan en geniet van een biertje en het uitzicht, want Goeree-Overflakkee is mooi maar dit is dus heel mooi.

Tot later..

Wim.

1. M. Swets van Dokkum:
    5 januari 2020
    Leuke verhalen en prachtige foto's..
  2. Gerrit Halbersma:
    5 januari 2020
    Mooi verhaal , spannend avontuur!
  3. E Verwijs:
    6 januari 2020
    Geweldig wat jullie meemaken en mooie foto`s! We genieten met jullie mee!
  4. Kees Nobels:
    6 januari 2020
    Zeer zeker, een mooie tocht. Hoe was de temperatuur van het water?