Het mobieltje....

2 januari 2020 - Padre Hurtado, Chili

Hallo allemaal,

Je kunt niet meer op reis zonder je mobieltje. Reserveringen, incheckbalie, een app welke gate je moet hebben, je instapkaart enzovoort. Gelukkig weet ik er wel wat van en José nog iets meer dus reizen wij met het mobieltje in de hand de halve wereld rond. Naar Santiago vliegen wij via Parijs, met Air France, waar de service echt een stuk minder is dan bij de KLM. Op het vliegveld zou Jorge ons ophalen die ons naar de verhuurder van het busje brengt en een Airb&b heeft waar we na de lange reis de eerste nacht blijven slapen en ons het busje kunnen inrichten. Bij de verhuurder snel alles afgehandeld, wat boodschappen gedaan en we storten ons nu in het verkeer van Santiago, een stad met 7 miljoen inwoners, ha ha de helft van de inwoners van Nederland woont hier in een stad. Heb mij in oktober nog in Palermo, Sicilie, door het verkeer geworsteld dus weet nu hoe het moet, doorduwen en je niks van al dat getoeter aantrekken. En met aanwijzingen van José, Mr. Google en ons mobieltje komen we overal toch?! Hartelijk ontvangst daar in Padre Hurtado door Jorge en zijn vrouw, we voelden ons meteen thuis daar in hun paradijsje en onze eigen blokhut en twee lieve honden.  We voelden ons behoorlijk geradbraakt door de vlucht, en door de sangria  die we bij onze gastheer en gastvrouw aangeboden kregen op oudejaarsavond . Ook daar kwamen vier mobieltjes op tafel, zij spraken geen Nederlands en wij geen Spaans dus de gesprekken verliepen met..... Je raadt het al., via Google translate. We besloten om nog een extra nachtje te blijven in de blokhut, heerlijke eerste rustdag! Morgen echt op pad!