Laatste dag Ushuaia

24 januari 2020 - Ushuaia, Antarctica

Natuurlijk lekker uitgeslapen en na het voortreffelijke ontbijt op weg om nog meer van Ushuaia te zien.

We komen bij een stationnetje aan met de schreeuwende tekst "Visit the end of the world train". Als toerist wil je dat toch niet missen?! Voor een niet mis te verstaan bedrag kopen we 2 kaartjes en nog 2 biljetten voor entree van het National Parc Tierra del Fuego, Vuurland, Argentinië, waar het treintje doorheen zal denderen, vertrek 12 uur. Het is een drukte van belang, er rijden meerdere treinen en het is een echte publiekstrekker. Vanochtend is er ook een enorm cruiseschip aangemeerd dus ook die mensen weten deze attractie snel te vinden. We krijgen allen een kleine coupé aangewezen, deze delen we met 2 Filipijnse meisjes, zij maken ook een mooie reis door Patagonie en reizen met het cruiseschip. Leuk om de verhalen te horen waar zij zoal geweest zijn, zij genieten ook van al het moois. Het is een prachtig ritje door het mooie park, echter het treintje gaat niet harder dan 20 km p.u. en na een half uur zijn we op de eindbestemming, na 10 minuten pauze keert het treintje weer terug. We gaan op zoek naar een broodje in de stad en belanden in een piepklein wijn winkeltje maar ook met prachtige hammen en kazen. We bestellen 2 zelf gebakken broodjes die met liefde worden klaargemaakt met Serano ham, kaas, rucula en zon gedroogde tomaatjes en Wim neemt er een fijn glas Malbec bij, het smaakt echt heerlijk en het leuke is de locatie en de conversatie! Google Translate is weer niet ver weg. Weer genieten dus! We nemen nog wat kaas en worst mee voor vanavond :) Buiten gekomen is het gaan regenen, we lopen nog wat winkels in en uit, veel sport artikelen winkels en souvenirs winkels. Daarna terug naar het hotel om daar in de chesterfield bank nog een biertje en colaatje te doen. Dat was onze dag...super relaxed dus! Doei!