Het Mapungubwe Park Zuid-Afrika

14 februari 2019 - Mapungubwe, Zuid-Afrika

Het Mapungubwe Park Zuid-Afrika

Het niet zo bekende natuur reservaat Mapungubwe, net over de grens van Botswana en Zimbabwe in het uiterste Noorden van Zuid-Afrika is in één woord geweldig.
We komen al vroeg aan, kopen de 'permits' en boeken de camping. Geen WiFi! Er moeten veel formaliteiten geregeld worden, het duurt lang, een Zuid Afrikaan met zijn gezelschap  probeert voor te dringen, maar daar weten we wel raad mee. Het park is zo groot dat onze camping 35 km verderop ligt. We gaan eerst voor koffie en thee, gelegen in een heel futuristisch gebouw., met museum en met shop. Dan gaan we op pad. Het is al 36 gr dus zaak dat we vooral in de auto blijven :). We komen al snel hordes olifanten tegen, afwisselend met kuddes impala's en zebra's en giraffes. Het gaat de hele dag zo door. En zo vallen we weer van de ene verbazing in de andere. Het landschap is prachtig, het is een beetje heuvelachtig, afgezien van de stukken land waar de olifanten huis hebben gehouden, daar staat geen boom meer overeind en zitten er geen bladeren meer aan de bomen. Maar de natuur hersteld! Zo tegen 16 uur gaan we richting camping en zien meteen een groot bord dat we op moesten passen voor de 'monkies' . We treffen een gezellig terrein aan waar al 4 stellen staan dus voelt het niet als 'alleen' zijn aan. We hebben de aardappelen nog maar net geschild of we worden door een uit het niets komende aap berooft van de schillen en ging deze buit buiten bereik van ons in een boom op zitten peuzelen. Na het koken en eten gaan we met de vogels op stok.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl