2e dag Mapungubwe

14 februari 2019 - Mapungubwe, Zuid-Afrika

Lekker geslapen, mooie nieuwe dag in het verschiet. We werden gewekt doordat de ondeugende apen op onze tafel stonden te dansen. Het leek erop dat ze wilden dat we wakker werden. We doen extra lang over het ontbijt, het is nog koel... 26 gr. en pakken straks een ander deel van het park. Een impala hertje, zo lief klein, bijna tam Bambie hertje, eet mango en brood uit Wim zijn hand. We gaan op weg naar een waterhole, daar tref je het vaakst de meeste dieren. We zijn nog niet de hoek om en zien echt overal olifanten om ons heen. Verbaasd blijven we staan. Het heeft geen zin om weg te rijden, ze zijn overal! We genieten ervan! De olifanten doen net of ze ons niet zien. Na verloop van tijd, als de weg weer begaanbaar is rijden we verder. Bij de waterhole aangekomen lopen we over een hele lange loopbrug, wel 100mtr lang en boven de grond, die ons leidt naar een huisje. Binnen zien we 4 luiken. We openen er 2. Bij de 1e zien we een prachtige rivier met veel vogels. Achter het 2e luik werden we compleet verrast. Een grote groep olifanten begon net aan de overtocht van ongeveer 150 mtr door de rivier, op zo'n 10 mtr bij ons uitkijk punt vandaan. Meteen filmen en foto's maken natuurlijk! Wat een schouwspel, groot en klein zwommen naar de overkant, de kleintjes verdwenen soms onder water en de moeder pakte ze dan met de slurf weer op, door zwemmen leek ze te zeggen. Ook waren er een paar aan het spelen door over elkaar heen te duikelen, zo'n koddig gezicht. Uiteindelijk allemaal de overkant bereikt. In colonne lopen ze verder de bush bush weer in. Voldaan over wat we deze ochtend al gezien hebben vervolgen wij onze rit in de hoop nog leeuwen of jachtluipaard te spotten. Dat is jammer genoeg niet het geval. Voordat we de camping op draaien zien we nog tal van olifanten. Moe maar zeer voldaan keren we terug op onze stek en genieten nog van 'bambi' en vele mooie vogel soorten. Morgen weer terug naar Botswana!
Het MAPUNGUBWE Park in de kop van Zuid-Afrika kunnen we van harte aanbevelen!!!