Lange reisdag door de desert.

14 januari 2020 - Gobernador Gregores, Argentinië

We vertrekken uit Chile Chico voor de oversteek naar Argentinië. Bij de grens gaat het afhandelen van de documenten redelijk soepel, de dame die ons helpt vraagt of we euro munten bij ons hebben, haar zoontje van 10 jaar spaart buitenlandse munten, ach ja, we geven van elk een muntje en weer een tevreden Chileense dame en de grensovergang werd beperkt tot een uur. Op naar Moreno voor de aankoop van 2 geweldige steaks voordat we de desert in rijden. Ongelooflijk saaie rit, we hebben onze hoop gevestigd op een dorpje met een benzinepomp. Deze hebben we wel nodig, in onze tank kan maar 40 liter. Na 280 km bereiken we het dorpje maar de benzine pomp was helaas leeg. Wat is goede raad, terug of verder. We gaan verder, we zien wel hoever we komen. Na 200 km gaat de benzine wijzer in het rood. Bij het enige wegrestaurant in deze desert stoppen wij en bij diverse mensen bedelen we om benzine. Wat schetst onze verbazing, een Fransman heeft een jerrycan met 5 liter benzine mengsmering. Wim zegt, dat geeft niets, donder het er maar in en we betalen er grif 700 Argentijnse pesos voor. Met het beetje wat er nog in zit hopen we we het dorp Gregoris na weer 100 km te bereiken. We halen het, maar net aan! Als beloning nemen we een Argentijnse Magnum en laten we de benzine tank weer vol gooien. We nemen vanaf morgen ook een extra jerrycan benzine mee!!

We treffen nog een jong Nederlands stelletje uit Amsterdam en Wim spreekt ze nog even vaderlijk toe en geeft ze nog wat advies over de wegen.

Dit was weer een spannende dag, kleine stads camping gevonden  voor € 6,- per nacht :)) en lekker gekookt.

Het leuke van deze manier van reizen is dat we jullie niet kunnen vertellen hoe de dag van morgen eruit gaat zien.

Hasta luego!

1. Margreet:
    14 januari 2020
    Geweldig en jullie zijn ook heel vindingrijk Wij hadden het benzine probleem in Afrika Maar er zijn altijd mensen die nog iets in een schuurtje hebben staan 😀top
  2. Kees Nobels:
    14 januari 2020
    Gelukkig maar dat iemand kon helpen..
  3. Ron:
    14 januari 2020
    Wat een mooie en spannende dingen maken jullie allemaal mee.
    Jullie zijn echte globetrotters geworden de laatste jaren.
    Ga zo door :-)