"De gevaarlijkste wegen van de wereld"

12 januari 2020 - Chile Chico, Chili

Je kent het programma wel, denken we.

Vandaag een weg gereden door de bergen die misschien wel voorkomt in de rij van tien gevaarlijkste wegen van de wereld. Gevaarlijk, slechtste maar mooiste weg in ons aards bestaan. Meertjes en watervallen wisselen elkaar af. Steil naar boven, steil naar beneden, de Keutenberg is er niks bij. De wielrenners van de tour de France vallen in het niet bij deze steigingen en dalingen. Ons busje piept en kraakt. Wim moet heel voorzichtig met de koppeling werken om de bus boven te krijgen. En de bilspieren worden behoorlijk op de proef gesteld. Maar we hebben het gered. We hebben slechts 1x in het grind vastgestaan en versperdden we de weg, 2 heel aardige stevige  jongens stopte direct en in een minuut waren we eruit. Super fijn en opgelucht. Zoveel verkeer komt er niet langs....

We rijden de hele dag door de bergen van Puerto Río Tranquilla  naar Chile Chico, langs het meer, Lago Gral Carrera, met een grootte van 224000 ha, en een diepte van 590 meter. In het midden van het meer loopt de grens van Chili en Argentinië. Het is het op 1 na grootste meer van Zuid Amerika.

Onderweg worden we nog staande gehouden met de vraag of de weg waar wij vandaan komen, open is.... Ja hoor, zeker is ie open.... We vertellen maar niet wat hem nog te wachten staat..

We staan nu op een camping in Chile Chico, aardig dorpje vlak aan de grens met Argentinië. Lekker koken en uitrusten. Morgenochtend gaan we weer over de grens naar Argentinië.

Somos curiosos!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Kees Nobels:
    12 januari 2020
    Gevaarlijk, dus oppassen toch...!
    Maar na zo n dag is het goed bijkletsen onder het genot van het verdiende wijntje..
  2. Hans M:
    13 januari 2020
    Kijk uit en kom weer gezond in Nederland en natuurlijk SPANJE. Groet.
  3. Plonie pakvis:
    15 januari 2020
    PPPhhhh…..klinkt wel gevaarlijk doe zeker voorzichtig, we lweer gezond terug in Stellendam!!