Vervolg van de Kalahari.

7 februari 2019 - Orapa, Botswana

We waren goed bewapend in de tent met Wim zijn mes en wapenstok, maar allebei blij dat het licht werd en om 6 uur waren we er al uit om op de auto te klimmen en de omgeving af te speuren of alle veilig is, daarna snel opbreken en inpakken want om 7 uur mag je weer gaan rijden in het park. Om jullie en indruk te geven, het park is groter dan Nederland en er ligt geen meter asfalt in, gisteren hebben wij een hele dag gereden en geen mens of auto gezien nadat we door de poort gegaan zijn, maar goed dat we een leeuw van een auto hebben. Vandaag weer richting uitgang en hopen onderweg nog wat meer dieren te spotten, en dat lukt want we zien, de Side Striped Jackal, het Warthog wilde zwijn, het Bleu Wild Beast, een Wahlbergs Eagle, de Cheetah, Giraffe, honderden Gems bokken en Impala's die gebroederlik samen leven, de altijd leuke Ground Squirrel en waar we heel bij mee waren 4x een Secretarybird die we tot op een 30 meter konden benaderen. Hopelijk zijn de foto's voor thuis mooi. Na 6 uur rijden over 150 km waren we bij de uitgang, nu nog 1 1/4 uur rijden dan zitten we weer op het asfalt en moeten dan nog 130 km rijden naar camping Tuuthebe Lodge, een camping voor een welverdiende nachtrust en een rustdag. Ja, dat zijn afstanden hier hoor, we hebben de afgelopen week 2008 km gereden, maar wat wil je als je in een land reist dat 13 en een half keer zo groot is als Nederland en nog geen twee en een half miljoen inwoners telt, dat is 4 inwoners op een vierkante kilometer.

We hebben een tip gekregen van een Duits echtpaar over een Rhino Park, Khama Rhino Sanctuary, nu ben ik heel bang voor deze dieren maar José wil er graag heen dus rijden wij morgen naar Khama Rhino Sanctuari park (zoek maar eens op Google).

Tot dan en de groeten van Wim & José.

1. Kees Nobels:
    7 februari 2019
    Gelukkig weer onder controle. Jullie hebben nu al veel dieren af kunnen vinken ..
    Succes met de speurtocht, wel oppassen ..
  2. E Verwijs:
    7 februari 2019
    Weer heeeeel veeel spanning en avontuur!! Denken jullie aan jullie bloeddruk en harten!!!
  3. Adorsman:
    7 februari 2019
    Geweldig wat jullie meemaken Wat een afstanden daar Een groot land maar dat wist je
    Toch wel Wim Een paar duizend k. M is voor jullie nog maar het begin .Je moet er nog wel
    Een paar Kijk goed uit met het wild want zelfs een mens is nog niet te vertrouwen is mij voor houden.we wensen jullie een goede reis en gezonde dagen. Van A en A
  4. Willie:
    8 februari 2019
    Mooie en spannende verhalen, leuke foto's. Het roept bij ons herinneringen op.
  5. Jordi:
    10 februari 2019
    Wat een mooie reis en erg leuke verhalen! Veel plezier nog!