Soms zit het mee en soms zit het tegen.

4 februari 2019 - Rakops, Botswana

Het Sedia Hotel, in Maun                                                                                                                 Zij hebben een camping achter het hotel waar je ook gebruik mag en kan maken van de hotel faciliteiten zoals het zwembad en het restaurant. Wij hadden hier drie jaar geleden ook gebivakeerd, maar niet op een vrijdagavond!!!! Tot drie uur in de nacht muziek, en tot over maar van ramp haden alle honden uit de buurt een blaf nacht want stopte de een dan begon de ander weer. Je begrijpt het al..... hier geen tweede nacht dus na de koffie de auto in en op weg naar een andere bestemming, de River Lodge nabij Rakops. Rakops, hier komt de vice president van Botswana vandaan en woont er nog steeds. We zijn goed en wel op de weg als Wim een kreet slaakt, van wheee, vanuit het het niets springt er een soort gekko op mijn been, kan niets doen want ik zit te sturen. Dus snel het gras in en deur open en het beest kenbaar gemaakt dat we van de verhuurder geen lifters mee mogen nemen. Beest naar buiten en Wim zijn hartslag kon weer terug naar normaal, José had het iets moeilijker want door haar lachbui moest ze even wat anders aan. Nabij Motopi stond er weer een boom... en je raadt het al, er kwam een man vanachter die zijn hand op stak 48 km i.p.v 30 km. Heb van alles verzonnen, hij had een mooi land ik een lege beurs gepensioeerd etc. etc. totdat ik vroeg om senioren korting, toen ging hij overstag hij wilde mij wel toeristen korting geven. Kortom i.p.v 450 pula moest ik 200 pula (€ 16, -) betalen die rechtstreeks in de rechter broekzak verdween. Morgen gaan we het Makgadikgadi Park bezoeken hiervoor moeten we de Boteti rivier oversteken want het pontje vaart de hele maand februari niet, dan moet je de oversteek maken met de auto door het water als dit mogelijk is of 210 km omrijden. Dus even kijken hoe hoog het water staat in de rivier. Bij de rivier staan twee jongens en een man die we kunnen overhalen om voor ons naar de overkant te lopen  en zwemmen zodat wij kunnen zien hoe diep het water is. Eerst de wat oudere man die controleert op krokodillen, hij haalt de overkant. Dan de twee jongens het water in om de ondiepe stukken te vinden, ook zij halen heelhuids de overkant. Bij terug komst voor de jongens een zaklampje en de man krijgt 20 pula goed voor twee biertjes en wij hebben een route voor de oversteek. Morgen gaan we het wagen want ik heb gelezen dat er veel dieren te spotten zijn. Nu eerst slapen bij de River Lodge camping.