De 'Game Drive' wordt een spannende dag.

4 februari 2019 - Boteti, Botswana

We hopen vandaag met onze eerste "Game-drive" gelijk groot wild te spotten. Gisterenavond nog geprobeerd een Duits echtpaar met ons mee te krijgen en de rivier oversteek te maken, maar die kwamen vanmorgen melden dat ze wat anders gingen doen. Gisteravond hele ruige verhalen maar nu er wat te beleven valt haken ze af, ik had het kunnen weten! . Aangekomen bij de rivier stond er een jeep met een jong Amerikaans echtpaar en even later kwam er weer een jeep met een Zuid-Afrikaans stel bij, zij wilde allemaal met de pont mee, die niet vaart. Ik had het snel door.... weer 4 schijthuizen erbij, dus José korte broek aan en met video camera en al door het water naar de overkant. Wim in de auto, ramen dicht, een kruisje geslagen en rijdt het water in. In het midden zit een smalle geul die 1,1mtr diep is maar dan wordt het snel weer 70 cm diep. Moet bekennen dat ik het diepste gedeelte met samen geknepen billen heb afgelegd en toen de auto er weer omhoog uitklom en de GoPro, die op de motorkap staat, weer boven water kwam en dit allemaal filmt een pediepe zucht heb geslagen die ver in Botswana gehoort moet zijn. Of de GoPro nog werkt weet ik niet maar dat zoekt de volgende eigenaar maar uit. Wij waren aan de overkant in het 390. 000 hectare grote Makgadikgadi Park voor onze game drive. Wij doen dit langs de rivier Boteti omdat door de aanhoudende droogte hier allemaal dieren heen komen om te drinken en voor de zon te schuilen onder de grote bomen die langs de rivier groeien. De rit werd een feest voor onze ogen, we hebben wel meer dan 100 olifanten gezien, giraffes, impala's, een Bat-Eared vos, heel veel gieren, de Marabou, en de Waterbuck, te veel om op te noemen. Op deze rit twee keer op de vlucht voor een olifant, de eerste keer was ik gestopt omdat José hem wilde filmen wat hij niet leuk vond en de tweede keer zat er een stok klem onder de auto, toen ik wilde stoppen om de stok te verwijderen stond op 5 mtr zo'n grote Bull achter de bosjes. Schrok mij kapot, hij ook dus Wim volgas weg en hij trompetterend achter mij aan, maar zag al snel in dat het niet haalbaar was tegen een Toyota 3 liter Turbo Diesel. Bij terugkomst een vriendelijke parkwachtster bij de Gate die niet wilde geloven dat we door de rivier waren gekomen en weer terug gingen. Voor jullie is José door de rivier heen naar de overkant gelopen om dit gebeuren te filmen zodat je je gedachte van, hij schrijft maar wat, in de kast kan doen.

Groeten van Wim en José.

1. Gerrit Halbersma:
    4 februari 2019
    Fantastisch, moest jij ook schoon ondergoed aan na je eerste doorsteek?
  2. Kees Nobels:
    4 februari 2019
    Spannend en ik geloof het wel..
    Mooie ervaring...
    Geniet ze!
  3. Hennie en Mart:
    Nou Wim en José,
    dit is wel wat ander dan het rijden over een ondergelopen weg, zoals we dat 2 jaar geleden deden. En ook best dapper van jou dat jij José op verkenning uit durfde te sturen. Ik had deze onderneming graag mee willen maken.

Ik hoop dat je de film ook kunt verzenden, want ik ben erg benieuwd hoe het er in werkelijkheid uitziet. Ik hoop dat het mijn voorstellingsvermogen teboven gaat.
  4. Plonie pakvis:
    4 februari 2019
    Spannend Joh jullie maken wat mee superleuk!!!!
  5. E Verwijs:
    4 februari 2019
    Wauw wat een avontuur weer! Zorgen jullie wel dat je heelhuids terugkomen! Nog veel plezier daar.
  6. Ron:
    5 februari 2019
    Zo...wat een avonturen beleven jullie op je oude dag :-) Hopelijk staat er nog meer spannends op het programma.
    ps, zet de GoPro maar op Marktplaats
  7. Adorsman:
    5 februari 2019
    Prachtig of je het zelf meemaakt die oversteek hoe durf
    je het Jose Wim is ook niet bang .Die olifanten zijn toch
    nooit te vertrouwen zo zie je maar goed afgelopen
    greoten van A en A
  8. Marianne: