Op weg naar het Zuiden

11 januari 2020 - Puerto Río Tranquilo, Chili

Gisteren een rustdag in een Cabana een houten huisje met houtkachel, vandaag weer op pad, 130 km van Villa Cerro Castillo naar Puerto Rio Tranquillo. Het is een mooie droge dag, er wordt onderweg hard aan de weg gewerkt, dat is maar goed ook want het is een klote weg met al die gaten. We hadden ook flink wat oponthoud onderweg vanwege de verbreding en verbetering, werklui blazen hele stukken berg op en zodoende vielen er keien op de weg zo groot als onze bus. Die keien werden dan vervolgens met een machine het ravijn in geduwd. Het is een geweldige klus die heel veel tijd kost maar dan heb je misschien over 10 jaar een mooi stuk  2 baans weg op Ruta 7....waarvan de aanleg al in 1996 is begonnen.

We rijden ook nog langs een kaal landschap met dode bomen, El Bosque muerto, dit zijn stille getuigen van de vulkaan uitbarsting die hier was in 1991.

In Puerto Rio Tranquillo zullen we 2 nachten blijven. We gaan eerst wat inkopen doen en daarna een camping zoeken. Er zijn er 4 dus even kijken welke voor ons het fijnst is. We gaan morgen vroeg met een boot(je) het Lago Tranquillo op om naar Catedral de Marmol te varen, een prachtige creatie van de natuur, een rotsformatie van marmersteen, gepolijst door het water. Met een laag bootje vaar je tussen de kunstwerken door. Het is een 'druk' bezochte toeristische actractie.

Morgenmiddag zullen we de Ruta de los Ventisqueros gaan rijden. We laten ons verrassen. Je hoort later hier meer over.

De middag slenteren we wat door het dorpje en drinken een goede kop koffie en thee bij een foodtruck die bemand wordt door een Franse dame met haar Chileense man. Haar vader staat hen bij en maakt crepes, met Nutella... .je snapt het wel, die kan ik niet weerstaan, samen peuzelen we er een op.

We hebben 's-middags al uitgebreid geluncht, omdat 't zo lekker is, dus vanavond doen we alleen een lekkere kippensoep met brood en gebakken ei.

Hasta Manana!

1. E Verwijs:
    11 januari 2020
    Gezellig in een hutje met houtkachel! Even bijkomen van het rijden en je lekker warmen bij het vuur! Jullie doen het goed!!
  2. Kees Nobels:
    12 januari 2020
    Lijkt me een mooie relaxte dag...
  3. Plonie pakvis:
    15 januari 2020
    Goed gedaan even rust.... mooi die rotsen van marmer.!