Argentinië

7 januari 2020 - Esquel, Argentinië

Hallo allemaal, vandaag weer op pad. De hele dag rijden we door Argentinië en het is hier prachtig. We genieten het meest van het zeven merengebied en we rijden nog steeds langs de Andes, al vanaf Santiago, wat een wonderlijk mooi gebied is dat. Het berggebied is ongeveer 7000 km lang, op sommige plaatsen 160 km breed en heeft een gemiddelde hoogte van circa 4000 m. De bergketen loopt voor het grootste gedeelte parallel aan de kust van de Grote Oceaan. En wij rijden daar, hoe leuk is dat. We genieten! Aan het eind van de middag willen we weer richting grens om weer Chili in te rijden. Het waait enorm. Ons busje is nauwelijks te hanteren maar we komen een heel eind. De grens halen we niet, dat is niet erg, morgen weer een dag. We blijven overnachten in een leuk dorp, Esquel, we vinden weer een gemoedelijke camping. Slager zit om de hoek, je raadt het al, weer een Argentijnse steak voor Wim. Op al de campings waar we tot nu toe hebben overnacht komen we veel backpackers tegen, leuk om te zien hoe zij zich vermaken met elkaar. Ook komen we veel fietsers tegen, fietsers met karretjes en volgepakt met bagage. In onze ogen een ondoenlijke uitdaginging in de Andes maar voor die fietsers klaarblijkelijk niet, alhoewel we hen ook vaak zien lopen i. p. v. fietsen, we hebben bewondering voor hen.

Tot de volgende!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Margreet:
    7 januari 2020
    Ik mis de foto’s 😀 gaaf hoor
  2. E Verwijs:
    7 januari 2020
    Lijkt me een heel mooie omgeving.
    Heb je nog iets aan je fietservaring, of kom je kracht tekort.
    Lieske en Co
  3. Willie:
    7 januari 2020
    Ziet er mooi uit, leuke verhalen.
  4. Gooitske Hobers:
    7 januari 2020
    Leuk om te horen dat het goed met jullie gaat. De foto's van de vulkaan waren prachtig.
    Geniet maar lekker door.
  5. Thea:
    Ziet er mooi uit!
    Ze hebben daar ook heerlijke zalm😉.
    Hoe bevalt het busje?
    Spreken jullie al een paar woorden Spaans?
    Fijne tijd gewenst, groetjes