Geen wilde dieren op campsite

17 februari 2019 - Kachikau, Botswana

Na een gebroken nacht vertrokken bij Ihaha camping. We zetten onze reis voort langs de Chobe River in de hoop nog wat leeuwen of jachtluipaarden te ontdekken. ("Big five" nog niet compleet) maar helaas, het was weer een spannende rit over keien en spleten, de heftige regenbuien zorgen voor veel stroom versnellingen waardoor er ook veel puin en stenen worden verplaatst.

Eenmaal het Chobe park uit besluiten we de gok te wagen en rijden richting Savuti. Dat zijn allemaal wegen alleen geschikt voor 4x4. Veel zand water, keien e.d. Onderweg komen we mensen tegen die er vandaan komen dus vragen we hen naar de conditie van de weg naar Sevuti. Ze laten ons filmpjes zien waarop we zien dat ze wel 20 mtr door diep water moesten, zo diep dat het tot de voorruit kwam. En niet 1x maar meerdere delen van de weg staan onder water. Maar zo redeneren we, als het nu een dag droog blijft dan zakt het water vast enkele centimeters en zouden we er morgen doorheen kunnen. Tenslotte hebben we voor hetere vuren gestaan. De mensen rijden door en we komen nog iemand tegen die hetzelfde zegt. Dus zwaar overleg. We besluiten naar een lodge te rijden op 10 km. verderop, ze hebben ook een campsite. We zijn er erg welkom, het is een Eco lodge/campsite dus geen stroom, alles met zonnepanelen. Maar het is een prachtig zeer modern complex, opgestart in 2017 met in het hoofdgebouw Wifi. De naam is Thobolo's Bush Lodge, gelegen aan een enorm meer. We lunchen wat en zetten de tent op, overigens is dat laatste klusje in 5 minuten geklaard. Daarna lopen we naar het hoofdgebouw en gebruiken wr het Wifi om onze berichtjes te lezen en een nieuw reisverhaal te schrijven. Maar dan.....barst er een onweer los en een enorme regenbui komt neer. Weg kans om naar Savuti te rijden. We beslissen morgenochtend. Nu eerst relaxen en dieren spotten die van regen houden. Plots geroep!! Een leeuw!! En ja khoor, we zien een leeuw, weliswaar ver weg maar tegelijkertijd ook dichtbij. Opwinding alom. Wim kan foto's maken. De opwinding verdwijnt als de leeuw uit zicht is. We gaan koken en eten en zullen daarna nog terug keren naar het hoofdgebouw om het leeuwen gebrul aan te horen. We gaan niet met de kippen op stok maar met leeuwen gebrul op stok. Tot morgen!

1. Gooitske Hobers:
    17 februari 2019
    Hoi Jose en Wim
    Ik heb het wel druk met die reis van jullie, bijna elke dag een of meer berichten lezen.
    Maar het is leuk om te volgen. Jullie maken wel een hoop mee. Ik ben benieuwd naar de foto's en video's.
    Nog veel reis plezier en doe voorzichtig.
  2. Plonie pakvis:
    18 februari 2019
    Spannend allemaal wat jullie meemaken.Ook ik vind het leuk om te lezen wat jullie meemaken.Door het water rijden waar krokodillen zijn wat een ervaring.Wij gaan in de lommerbergen eekhoorntjes en vogels kijken ha ha.
  3. Adorsman:
    Hoi WIM en JOSE
    Wat een Water is er gevallen daar bij jullie
    Hier bij ons is het goed weer 14 tot 17 graden
    Weer een mooi verhaal.Wat jullie mee maken
    Wij genieten er van groeten en tot horens A en A
  4. Marianne:
    Prachtige verhalen