2 pogingen naar "3e bridge"

19 februari 2019 - Ngamiland East, Botswana

Vandaag vertrokken uit Khwai. We gaan richting de North Gate, waar we een permit nodig hebben om richting 3e bridge te rijden in Moremi reservaat. Voordat we de gate kunnen bereiken moeten we over een balkenbrug...heel bijzonder en spannend, een filmpje zullen we downloaden maar internet is traag. Eenmaal erover is er een alleraardigste meneer met 2 kleine kinderen, het was papadag dus kids gingen mee naar zijn werk, die voor ons belt of we wel de richting van 3e bridge op kunnen. We verwennen de Kids met kleurpotloden en krijtjes. Ze zijn er blij mee. We schatten ze op 5 jaar. Wim schrijft hun namen op de grond met de schoolkrijtjes, ze vinden het prachtig. Het antwoord is ja, de weg naar 3e bridge is begaanbaar dus wij op weg. Maar.... na een half uur ploeteren door modder en water besluiten we om terug te keren. Verderop doen we nog een poging, een andere weg maar ook hier is de staat van de weg treurig. Ook hier keren we na half uur om. Heel jammer want we hadden zo graag dit gebied bezocht. Als we met nog een auto, lees een tweede stel, waren geweest hadden we de gok wel genomen maar nu even niet! Terug bij de gate rijden we weer een andere weg, maar nu richting Maun, waar we van plan zijn om even een dagje uit te rusten. Een gravel weg was ons beloofd maar ook hier konden we niet harder dan 30km per uur vanwege de slechte staat van de weg. Voordeel van langzaam rijden is dat we veel moois zien. Moe gestreden arriveren we op ons vertrouwde adres in Maun en slaan ons kamp op tussen de Overlanders.(Overlanders zijn reizigers van over de hele wereld die met een soort bus/vrachtwagen rondtrekken door Afrikaanse landen hetzelfde als wij doen maar dan in groepsverband. Zij slapen in tentjes, die vaak voor hen worden opgezet. Ook eten ze gezamenlijk, er reist een kok met hen mee, de bus is uitgerust met complete inventaris, stoelen, tafel en volledige keuken. Leuk om dit tafereel gade te slaan, er zijn overeenkomsten met hoe wij reizen)

Tot morgen!

1. Kees Nobels:
    19 februari 2019
    Soms zit het mee, soms tegen.
    Het laatste hebben wij gedaan met Encounter Overland uit Londen: Tanzania.
    Groet uit Helmond.
  2. Adorsman:
    20 februari 2019
    Weer een dag met hindernissen hoe hauw je het uit Zeker erg warm onder weg
    Maar jullie einddoel komt al aardig dichter bij nog een paar weken en je gaat al aftellen
    Groeten van ons A en A