Het weerbricht

15 februari 2019 - Senyati Safari Camp, Botswana

Gisteren was het 14 februari, Valentijnsdag, 6 jaar geleden DE dag dat Wim en José elkaar hebben leren kennen, Proost!!!

We zijn nu voor de 3e dag op Senyati Safari Camp. Op de eerste plaats omdat het een bijzonder mooie locatie is, op de tweede plaats om een beetje uit te rusten en nu komt er nog één reden bij en dat is de regen. Vanaf de 1e dag ging het regenen en tot op heden is dat nog steeds het geval. Jacks, lange broeken, truien, sokken en schoenen komen uit de koffer. Onze tent blijft nagenoeg droog, om erin te komen moet ik oppassen dat ik geen plens water over me heen krijg, er vormen zich hier en daar water zakken :) Bij onze campsite hoort een soort gebouwtje (privé douche en toilet) met een plateau waar je de tafel en stoelen neer zet, met een stro dak. Het dak is niet geheel lekvrij maar als we het goed uitkienen dan kunnen we droog zitten om koffie, thee en ontbijt en diner te doen. Er is ook dat hoofdgebouw, bar genoemd, met WiFi van 17 tot 21 uur, een grote verhoogde gezellige ruimte met veel tafels en stoelen, om te vertoeven en het wild te spotten. Het is sfeervol ingericht met stapels tijdschriften, spelletjes, een aantal verrekijkers, kaarsjes en kandelaars. En het beste van alles is dat we hier droog kunnen zitten. Mooi hè?!  Maarrrr..... als het zoveel regent heeft het wild geen reden om naar onze waterhole te komen, er is dan overal water genoeg. De kleine waterhole is nu een complete binnen zee geworden. Wél hadden we de 1e avond heel veel geluk met de olifanten en buffels! Die vonden het nog de moeite waard om naar kleine waterhole te komen. De mensen die hier werken zeggen dat het nog 3 dagen blijft regenen.... Dus we zitten met een dilemma, verder gaan en van de regen in de drup komen of rustig afwachten tot het weer opklaart. Voorlopig kiezen we om nog een dag en nacht te blijven, de zekerheid van een droog dak boven ons hoofd heeft onze voorkeur. We zullen het weer in Botswana van dag tot dag bekijken. En wie wil nu zijn natte tent opvouwen in de regen? We zien het om ons heen gebeuren, natte tent en spullen inruimen, tot op het bot nat geregend en verder gaan met die natte troep. Dat heeft niet onze voorkeur. Rest ons om ons met een boek of tijdschrift te installeren en te wachten tot het droog wordt. Vanmiddag trakteren we ons op een 'troost' Magnum!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerrit Halbersma:
    15 februari 2019
    Gefeliciteerd met jullie 6 jarig jubileum!
  2. Kees Nobels:
    15 februari 2019
    Even lekker uitrusten en gefeliciteerd met jullie samenzijn
  3. Plonie pakvis:
    15 februari 2019
    van harte gefeliciteerd met jullie 6jarig samen zijn!!!!Wat mij ook zo'n fijn gevoel geeft dat jullie elkaar gevonden hebben en beide van
    van reizen houden uniek!!!!
  4. Jan herman:
    16 februari 2019
    gefeliciteerd met t jubileum. prachtige ver
    halen en mooie fotos