De wandeling.

17 januari 2020 - El Calafate, Argentinië

Brrr wat was het koud vannacht net 2 graden boven nul, in het busje het ontbijt tot ons genomen en ons opgewarmd met thee en koffie. Feitelijk te begrijpen dat het zo koud is met al die bergen rond je heen met witte puntmutsen en gletsjers. Het is helder weer om foto's te maken dus Wim wordt weggebracht door José tot onder aan de berg voor een wandeling naar een uitkijkpunt op de Cerro Torre en de Frits Roy de berg die is vernoemd naar de kapitein van de Beagle waarmee Darwin in 1834 de Rio Sante Cruz op voer. Het werd een flinke wandeling van zo'n 23000 stappen, 800 mtr naar boven en een totale lengte van 16 kilometer, maar dan krijg je ook wat te zien hoor, zoveel dat je vergeet moe te worden en de spieren pijn gaan doen. Mooie plaatjes geschoten al moest ik soms even wachten dat ze wolken vrij waren.

Tot morgen!

1. Hennie en Mart:
    Nou Wim,
    Op internet heb ik even de bergen bekeken. Dat ziet er indrukwekkend uit. Chapeau! Het is maar goed dat jij je stappenteller bij je hebt. Dat apparaat zal nu wel zeggen dat je al voor een groot aantal dagen genoeg gewandeld hebt.
    Volgens mij mag je nu van José's verjaardag een relaxte rustdag maken. Vanuit een warm (12 graden) Nederland een hartverwarmende verjaardag voor José toegewenst.
  2. Kees Nobels:
    Feestdag vandaag!!
  3. Margreet:
    Geweldig mooi Ik ben jaloers😀💋🍷fijne 🎂
  4. Kees Nobels:
    18 januari 2020
    Mooie beschrijvingen met interessante feiten.