Prachtige dag!

12 januari 2020 - Puerto Río Tranquilo, Chili

Een dag met veel hoogtepunten.
Allereerst opgestaan met zon, hoe heerlijk is dat!  Vervolgens om 10 uur met de boot naar Catedral de Marmol, een rotsformatie van marmersteen gepolijst door het water, en daar was het prachtig. Kunstwerken door de natuur gemaakt door middel van wind en golfslag. Hele grotten prachtig uitgesleten waar we met onze boot ook in konden varen, nog nooit zo iets moois gezien. Te veel indrukken opgedaan
om dat allemaal op te schrijven, maar we hebben het gefilmd en gefotografeerd dus kunnen we er altijd nog een keer op terug kijken. Op de terug weg dacht onze kapitein dat we het wel leuk zouden vinden om weer snel in de haven te zijn....er stonden wat golfjes en je raadt het al, hij ging als een speer over het water, het bonkte en botste over het water met een kolere gang, wij vonden dat wel cool hoor of de medepassagiers dit ook vonden hebben we niet gevraagd maar we waren wel snel weer terug in het haventje. Voor de lunch nog even een crêpe Nutella gehaald, bij onze Franse Foodtruck.
Tussen de ijsvelden door.
De Ruta de los Ventisqueros die plakken wij er nog achter aan deze mooi dag, en inderdaad een onvergetelijke route van zo'n 100 km gravel langs ijsvelden en gletsjervelden. Het ijsveld San Valatin spande de kroon, geweldig om dit van zo dichtbij te zien, wij volgden de route Explodores en hadden zicht op Monte San Valatin, de hoogste berg in Zuid Chili. We hebben hier weer veel film en foto's van en zelfs met de drone wat opnames gemaakt.
Dit was onze zaterdag, nieuwsgierig hoe die van jullie was, wij hebben genoten.
Er gaat nu wel een man met motorzaag aan de gang, het is 21.30 uur maar wat wil je het is hier tot 23.00 uur licht!! En hout hebben ze hier iedere dag nodig om te koken en voor het houtkacheltje.

1. Kees Nobels:
    Idd, mooie dag gehad..
  2. Kees Nobels:
    12 januari 2020
    Vandaag kon ik alle foto’s bekijken.. mooi, maar ik zie dat jullie goed gekleed zijn. En ook Dutchies met bikes gezien..
  3. Wim Nobels:
    12 januari 2020
    Hebben ze in Helmond niet altijd Wifi???
  4. Coralien:
    12 januari 2020
    Wauw wat een maken jullie mooie dingen mee en zie je bijzonder natuurverschijnsels.
    Èn winter weer dat is hier ver te zoeken 😉
  5. M. Swets van Dokkum:
    12 januari 2020
    Jullie hebben weer een mooie herinnering gemaakt👍
  6. Adrie:
    Ik geniet enorm van jullie verhalen. Wat een prachtige reis. Groetjes Adrie
  7. Plonie pakvis:
    15 januari 2020
    Spannend zo onder de rotsen door,zie later graag het filmpje en de foto's terug .Wij zijn ook gek op varen .Hoe onze zaterdag was Jose, Geklust en
    zijn 's-avonds naar Gerard Cocks geweest erg gelachen.