Moremi Game reserve

22 februari 2019 - Moremi Game Reserve, Botswana

Hallo allemaal,

Vandaag hopen we dat het echt gaat gebeuren, Moremi met als op eindpunt slapen op de camping bij Third Bridge. Het is 120 km rijden en we denken daar voor nodig te hebben 5 uur als de weg goed is, we zijn een beetje nerveus want het is al twee keer niet gelukt vanwegen te veel regen en  onrijdbare zandwegen. Om 9 uur bij de gate en de toegang verliep vlotjes, we gaan fluitend opweg om zoveel mogelijk dieren te spotten en hoofddoel is een leeuw of een leopard voor de lens te krijgen. De weg is redelijk en de eerste giraffen en olifanten zijn we reeds gepasseerd, totdat er een kudde van zo'n 150 buffels voor de auto opdoemd en je ziet aan hun ogen dat ze denken... wat komen die hier doen. Na wat lieve woordjes wijkt de kudde uiteen en maken ze de weg vrij voor ons. Daar doemd uit het niets de First Bridge voor ons op, waauw drie jaar op gewacht om over dit technische hoogstandje te mogen rijden, het is namelijk en brug uit het jaar nul, gebouwd van boomstammetjes en elk moment in kan storten, maar we zijn er, dus gaan er ook overheen. Wim rijdt en José neemt er een bibberend filmpje van en slaat aan de overkant aangekomen een diepe zucht. We zien onderweg diverse waterpoelen die geconfisqueerd zijn door Hippo's waar je niet te kort bij in de buurt moet komen, deze dieren waarschuwen niet maar vallen gewoon iemand zomaar meteen aan. De Second Bridge is wegens verre staat van ontbinding door houtworm afgesloten, dus een half uur omrijden met de keuze 'dry way' of 'wet way', we nemen de dry way, een mooie route met een grote variant aan dieren en vogels en we zien nog een bejaardenhuis voor ooievaars. De gate en Third Bridge doemt aan de horizon voor ons op, we worden hartelijk welkom geheten en verwezen naar de verhuurder van de campingplaatsen, hij had plaatsje 1 nog voor ons en vroeg waar we vandaan komen Wim zei.... We wonen in Zuid Afrika en hebben en Nederlands paspoort (Afrikanen betalen 20 dollar minder per nacht) hij keek een beetje vreemd, Wim vertrok geen spier en hij vulde het papier in. Vanmiddag doen we nog een Gamedrive naar Xakanaxa Lagoon maar zien geen dieren die we nog niet eerder hebben gezien. Ook geen leeuw voor de lens gehad, hopen nu maar dat we vannacht wakker worden van het leeuwen gebrul. Op de camping ontmoeten we nog een stel uit Australië die net als ons door Savuta zijn gekomen, zij hebben daar drie keer vastgezeten. Kampvuur maken, eten maken en de trap op naar boven en afwachten wat er vannacht gaat gebeuren. Het liefst had ik voor jullie nu al een smeuïg verhaal van liftende leeuwen, met een bordje Blijdorp Rotterdam er op.

Misschien morgen dan maar.

1. Adorsman:
    Hoi Wim en Jose
    Alles gaat nog redeljk goed zo te zien .De houten brug
    heeft het toch gehouden wel een mooije omgeving
    waar je door heen rijd heel mooi om te zien een prachtig plaatje van lullie beiden groet van A en A
  2. Kees Nobels:
    Succes vannacht..
  3. Coralien:
    Wat een blije foto !!! Super dat het is gelukt met de brug 😉
  4. Marianne:
    Wat een avontuur weer👍
  5. Hennie en Mart:
    23 februari 2019
    Schitterend dat het gelukt is om bij de Third Bridge te komen. Twee jaar geleden was er teveel regen gevallen om die tocht te wagen, maar deze keer, nu jullie alleen zijn zonder een tweede auto die jullie in nood kan helpen, lukt het wel! Proficiat! Ik hoop voor jullie dat het niet meer gaat regenen, want dan wordt de terugtocht misschien een probleem.
  6. Kees Nobels:
    23 februari 2019
    Camping El Fari heeft hoede recensies..lekker even uitrusten..