Het miezerd wat

21 januari 2020 - Rio Grande, Argentinië

Ontbijt in ons busje want het spettert een klein beetje en ook zitten we een beetje te schommelen aan tafel want een stevige wind heeft ons en het busje in slaap gewiegd en we waren nog wel achter een bosje gaan staan. Die harde wind is hier normaal, niemand trekt zich daar iets van aan, als het bij ons in Nederland zo hard waaide zou er al dijkbewaking zijn ingesteld. We willen een boottocht doen over Lago Grey en langs de gletsjer varen een tocht van 2 1/2 uur, we staan om 10 uur aan de balie voor een ticket, ze weten pas om 12 uur of deze tocht doorgaat i.v.m. de harde wind. Zonde van onze tijd, en wij beslissen dit uit te stellen tot morgen en vandaag wat rond te toeren, er is hier genoeg te zien, zo komen wij bij een hele grote grot waarin een uitgestorven luiaard is gevonden en mensen hebben gewoond toen de lange broek en de bh nog niet uitgevonden waren. Verder rijdend komen we voor onze overnachting aan in Puerto Natales waar het heel stil is in het dorp. Dat komt omdat het zondag is zegt de bazin van de camping, wij kijken elkaar verbaasd aan, geeft niet hoor zegt de bazin, ook jongere mensen komen hier wel aan die niet meer weten welke dag het is. Busje op zijn plaats gezet en tijd voor een biertje, daarna voor José lekkere kippensoep gemaakt en Wim maakt voor zichzelf een grote pan NASSI want daar heeft hij zin in. We gaan kijken wat het weer morgen doet en aan hand daarvan plannen we de laatste week van het busje vol, weer of geen weer.

La semana pasada en la Patagonia

1. Kees Nobels:
    21 januari 2020
    Weer mooie dag gehad. Op naar het zuidelijkste puntje..
  2. Pieter-Jan:
    22 januari 2020
    Heerlijk herkenbaar...geniet ervan. leuk jullie verhalen!