Laatste dagje Ngepi

26 februari 2019 - Ngepi Camp, Namibië

We blijven nog een dagje extra op onze favoriete camping. Eigenlijk doet het woord camping afbreuk aan de werkelijkheid. Het is eigenlijk een soort groot park, zorgvuldig aangelegd met wandelpaadjes onder de grote bomen door, prachtig bloeiende struiken en campsites aan het water, zo mooi. Er is dmv een soort loopbrug een grotere wandeling te maken die ons langs allerlei hilarische objecten leidt. We doen vandaag rustig aan en genieten nog na van de cruise van  gisterenavond en van de extra dag.

Rond 16 uur horen we enkele olifanten en op het terras nemen we snel plaats. Binnen 10 minuten komen er ongeveer 60 tot 80 olifanten de heuvel af en plonzen het water in. Er liggen ook 4 hippo's maar de olifant en de hippo zijn geen vrienden maar ook geen vijanden. De baby olifantjes moeten wel extra beschermd worden voor de hippo's. Een grote olifant neemt plaats tussen de hippo's en de andere olifanten en staat stok stijf. Hij staat echt op wacht. Het schouwspel duurt tot ver na 20 uur en het is volop genieten. Tussendoor eten we iets maar gaan gauw weer terug. Dan wordt het ook donker en langzaam vertrekken ze de heuvel weer op en verdwijnen het grote bos in.

Weer een prachtige dag in Namibie, Ngepi camp.

1. Kees Nobels:
    27 februari 2019