Kilometer vreters

24 februari 2019 - Ngepi Camp, Namibië

Vandaag proberen we Botswana uit te komen door in één ruk van Maun naar onze favoriete camping Ngepi te rijden, een rit van zo'n 480 km en een grenspassage Botswana/Namibië. We hebben vandaag (asfalt) wegen dus de banden opgepompt tot 2, iedere auto heeft een compressor en bandenspanning meter bij zich omdat de banden spanning bij zand 1,6 moet zijn, bij gravel 1,8 en bij asfalt 2. Het gaat van een leien dakje vandaag, we zwieren over de weg om de kuilen te ontwijken en rijden veelal in het midden van de weg zodat we naar twee kanten kunnen uitwijken. Dat midden op de weg rijden is geen probleem want we zijn de eerste 400 km zo'n beetje de enige op de weg. Door ombeurten te rijden, zijn we in 5 en een half uur bij de grens en daarna is het maar 15 km gravel en 4 km zandweg nog te gaan.

Heerlijk om weer op deze camping te zijn. Aan de rivier, met nijlpaarden, rust, lieve mensen, good food and drinks, wonderlijke natuur, veel gras, openlucht douche en toilet etc etc.

1. Kees Nobels:
    24 februari 2019
    Zoveel km.. ging toch vlot...
    Even uitrusten , tis vakantie..
  2. Willie:
    24 februari 2019
    Inderdaad een mooie camping, prachtig gelegen, lekker eten, leuk terras en mooie lodges waar wij drie jaar geleden geslapen hebben. Genieten zou ik zeggen!