Van Chili naar Argentinië

6 januari 2020 - Villa La Angostura, Argentinië

Goeiemorgen! Verse warme broodjes van de camping. Deze ochtend maken we een begin om via Argentinië een omweggetje van zo'n 700 km te maken om dan weer terug Chili in te rijden en zodoende de 7 meren route van Argentinië niet te missen. Voor dit omweggetje moeten wij het Andes gebergte oversteken, wat geen probleem is voor ons busje maar wel voor de benzine meter die schrikbarend snel daalt en de gewrichten van mijn rechter pols slijten harder vanwege het vele schakelen. Bij de grens begint iedereen over Maxima en dat ik de zelfde naam heb als onze koning. Ik zeg maar dat het een volle neef van mij is en nu begint iedereen te buigen voor mij en mijn autopapieren en paspoort stempelen ze meteen!  Ze zullen wel raar opkijken als ik straks met mijn busje de grens oversteek i. p. v. in een Rolls Royce. Ha-ha maar ik had snel mijn stempels en een brutaal mens heeft de halve wereld toch!! We rijden een uur lang over een verlaten steppe voordat we de bergen weer in het zicht krijgen en op Routa 40 terecht komen, aan het begin van de 7 meren route, maar dan steekt de wind op en begint het te regenen, dat is een tegenvaller maar de bergen en natuur zijn fabelachtig mooi. We vinden een gezellige stads camping in Villa La Angostura, een voorstad op weg naar Bariloche, we kopen daar snel een Argentijnse steak en kruipen gezellig in ons busje om ons maaltje van gebakken aardappelen met salade en steak tot ons te nemen. Tot morgen!

1. Plonie pakvis:
    6 januari 2020
    Mooie verhalen,leuk om zo jullie te volgen groetjes uit monster
  2. Kees Nobels:
    6 januari 2020
    Klinkt zoals Indiana Jones .. avontuurlijk.
    Succes.. nog geen slangen en schorpioenen in de Andes gezien... niet te diep the bushbush in om te poepen..
  3. E Verwijs:
    7 januari 2020
    Wij genieten een beetje met jullie mee.
    Ook nog de beste wensen van ons
    Lieske en Co