Air strips

15 februari 2019 - Nata, Botswana

Een paar dagen geleden reden we over de A33 Nata /Kasane een rechte weg van 300km lang zonder stoplichten of rotondes, eentonig maar wel snel 300 km in 3 uur. Onderweg komen we 3 "Airstrips" tegen. De A33 = 2 baans maar 300km lang. Omdat Botswana zo'n groot land is en er maar 3 vliegvelden zijn hebben ze op deze weg "Airstrips" gemaakt, zodat een vliegtuig dat problemen heeft hier kan landen. De weg wordt bij deze "Airstrips" zo'n 10 meter breder gemaakt over een afstand van een kilometer zodat vliegtuigen de mogelijkheid hebben hier een noodlanding te maken. Er staan dan ook borden verboden te parkeren of te stoppen en op de weg wordt aangegeven, in meters, waar het einde is.

Zomaar een wetenswaardigheidje.

Wim

1. Adorsman:
    15 februari 2019
    Je bent echt een kilometer vreter zo te lezen Maar op zo n weg die als landingsbaan
    Wordt gebruikt is toch wel bijzonder Leuk om er een keertje op gereden te hebben
    Zonder gevaar mag je hopen.Er kan dus altijd wat gebeuren je weet maar nooit.
    Wij volgen jullie op je reis heel leuk om je verslag te lezen
    Groeten van ons uit het warme Nederland
    Aart en Annie
  2. Kees Nobels:
    15 februari 2019
    Leuk te weten, en soms handig..
  3. E Verwijs:
    16 februari 2019
    Zo onze computer doet het weer, wachtwoorden veranderd enz, maar het is weer veilig! We konden jullie verslagen wel lezen maar niet reageren, nu dus weer wel. We genieten met jullie mee! Wat een mieterse vakantie, nog veel plezier!