Poetry in Stone

10 april 2018 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Maar goed dat we wat extra plaids hebben meegenomen want het kwik zakt tot 2 graden onder nul dus s-morgens snel de kachel hoog voor ontbijt. We wilde vroeg op pad want bij de zon op komst schiet ik de mooiste foto's maar dit plan werd verstoord door een onwillige "slide room", dat stuk camper dat 60cm uitschuifbaar is zodat je binnen een zee aan ruimte hebt, kregen we niet meer naar binnen. Zo konden we niet op weg. I.p.v. 2.4 meter waren we nu 3 meter breed. Duwen, trekken, zekeringen nakijken maar de slide room kregen we niet naar binnen. Vanuit het midden van het bos zijn we met de brede camper naar de weg gereden en op een parkeerplek gaan staan. Nog eens en nog eens proberen en ja hoor het lukte om dat verdraaide ding weer in te schuiven. Blij gingen we weer op pad. Weten nog steeds niet wat er loos was.
We gingen op pad in Bryce Canyon en wilden de Queen's Garden Trail en de Tower Bridge Trial lopen. Dit zou op een hoogte van 2800 m zijn en bij het bekijken van de diepte zag Jose er toch vanaf en wachtte bij de camper in een lekker zonnetje.
De trial ging steil naar beneden, dat is niet zo erg....maar terug naar boven is andere koek. Beneden kon ik foto's maken van een rots formatie die op Queen Victoria lijkt. Nog nooit zover gelopen voor een Queen maar het was wonderlijk mooi en dan voel je geen vermoeidheid meer. Ik had wel last met passeren van strompelende Chinezen met mondkapjes tegen de stof. Bij bovenkomst had Jose een snelle hap klaar om direct erna de andere kant op te gaan naar de rotsformatie Tower Bridge. Ik dacht, deze doe ik er even bjj, deze is maar 1 1/2 mijl naar beneden en 1 1/2 mijl weer naar boven ( dat is dus bijna 5 km) .
Was even de omreken methode vergeten, phoephoe. Maar met wat ik onderweg heb gezien, man man, dat kan ik niet beschriijven, zo wonderbaarlijk mooie natuur die gemaakt is door water en wind, die het eerst gezien is door de Paiute-i diane n die eeuwen lang in dit gebied gewoond hebben. Het was weer ee n geweldige dag!!
De groeten!!

1. E Verwijs: